Dag 5: Langs de oceaan naar Liverpool

22 juli 2017 - Liverpool, Canada

Vandaag konden we lekker uitslapen en genieten van een heerlijk ontbijt bij ons hotel! Rond kwart voor 11 reden we weg bij het hotel om naar Peggy's Cove te gaan, beroemd vanwege haar vuurtoren op de rotsen, dat in de zomer wordt gebruikt als een postkantoor. Vanaf de rotsen (moesten we wel een hoop klimmen) konden we kilometers ver kijken, met een mooi uitzicht op zee, het dorpje zelf en de bossen. Nadat we daar een tijdje hadden "geklommen", stapten we weer in de auto en reden we verder naar Lunenburg, een plaatsje wat op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. Erg leuk om dat gezien te hebben! Daar hebben we lekker een lekker broodje met kip salade op. Rond half 4 stapten we weer in de auto om het laatste stuk naar Liverpool te rijden. Onderweg kwamen we langs kleine dorpjes en op een gegeven moment reden we naast de zee. Rond 5 uur kwamen we aan in Liverpool. Erg leuk dorpje, het ziet er nog erg oud uit. Zodra we in waren gecheckt, gingen we naar de vuurtoren van Liverpool, waar je een mooi uitzicht hebt over een baai die uitmond in de Atlantische Oceaan. Daarna was het wel weer eens tijd om te gaan eten, dus zijn we naar de McDonald's gegaan... Na het eten zijn we buiten bij het water gaan zitten, om daar naar de zonsondergang te kijken.. Morgen rijden we weer verder, want we gaan naar 'Kejimkujik National Park', zo'n 160 kilometer

1. Nora:
    23 juli 2017
    hoi Jolanda en rick.
    erik zit bij mijn het is zondag morgen, het is hier 18 graden.
    wat leuk zijn jullie mailtjes leuk zijn de foto's.
    ik geniet ervan je ouders komen vanmiddag bij mij op bezoek.
    Ik laat ze dan het reislog zien op de tv.
    wij wensen jullie een fijne vakantie toe en tot schrijfs.
  2. John en Esther Schapendonk:
    23 juli 2017
    Hey Jolanda en Rick, super leuk om mee te genieten van jullie mooie en indrukwekkende reis. Wat knap van je Jolanda dat je daar zelf rijdt!! Heel veel plezier nog en een goede reis verder!!!
  3. Gina Passon:
    24 juli 2017
    Wat een supermooie foto's ook! Veel plezier nog samen :)