Dag 12-13

30 juli 2017 - Charlottetown, Canada

(Gisteren geen verhaal geschreven, wifi was erg slecht in ons hotel)..

Dag 12:

Gisteren vertrokken we om kwart voor 11 uit Shediac om naar weer naar een nieuwe staat te gaan: Prince Edward Island, over de Confederation Bridge, een 13 kilometer lange brug die over de zee loopt tussen het eiland en het vasteland van Canada. Rond half 3 kwamen we aan bij ons hotel in de middle of nowhere, maar wel heel mooi. Ons hotel lag naast een vuurtoren, aan het strand. Rond kwart over 3 zijn we naar de Noordkaap van het eiland gereden, en rond 6 uur hebben we in Alberton gegeten, bij een restaurant wat in een oude vishal ligt. Daarna zijn we terug naar ons hotel gereden en hebben we op het strand bij ons hotel een strandwandeling gemaakt en naar de zonsondergang gekeken.

Dag 13:

Vandaag zijn we langs de zee en door een nationaal park naar Charlottetown gereden, de hoofdstad van Prince Edward Island. Na een mooie rit door het Prince Edward Island National Park kwamen we rond half 4 aan bij ons mooie hotel, vlakbij het oude centrum van Charlottetown. In Charlottetown kun je veel gebouwen uit de koloniale tijd zien. Rond 5 uur zijn we bij een pub gaan eten en gaan we zometeen nog even in het oude centrum kijken (het is pas half 8 hier).