Dag 6: Naar Digby door de bossen

23 juli 2017 - Digby, Canada

Vandaag gingen we weer rijden, naar Digby, in het noorden van Nova Scotia aan de noordkust. We reden rond half 11 weg om naar het Kejimkujik National Park te gaan, een (nationaal) park dat vroeger werd bewoond door de indianen. We kwamen daar aan rond kwart voor 12 en begonnen bij het punt wat het langst rijden was. Daar hebben we een tijdje aan het strand gezeten om te kijken wat we allemaal wilden gaan zien. Daar hadden we besloten om te gaan "hiken". Nadat we hadden geluncht, gingen we naar het eerste pad waar we konden gaan lopen. Er werd veel gewaarschuwd voor teken, slangen, bevers, maar ook voor beschermde schildpad soorten en beren. Na een tijdje gewandeld te hebben, stonden we weer bij de parkeerplaats en gingen we verder naar onze volgende stop waar we ook weer gingen wandelen. Bij de laatste hike, lag een mooie waterval die tussen de bossen van het park ligt. Daar hebben we wel een tijdje rond gekeken. Rond half 3 stapten we weer in de auto en gingen we naar Digby, waar ons volgende hotel ligt. Daar kwamen we rond half 4 aan en werden we vriendelijk verwelkomt door de eigenaar en zijn hond Rosie (een hondje van Bo d'r formaat, Rosie is al 12!). Rond 5 uur reden we bij het hotel weg om in Digby zelf te gaan eten. We hebben bij een heerlijk visrestaurant gegeten waar de vis vers gevangen werd. Digby staat bekend voor coquilles, die hier elke dag vers worden gevangen, en die wij ook op hebben. Super lekker! Daarna zijn we nog een stuk langs het water gereden en waren we rond half 8 weer thuis. Morgen blijven we hier, in dit hotel blijven we 2 nachten slapen, en gaan we rondkijken op de Digby Neck, een schiereiland.

1. Irmpie:
    24 juli 2017
    Goh wat zien jullie veel! Ook uitrusten hè...of doen jullie dat weer in NL?
    Hoe gaat het rijden Jolanda? Al een beetje aan gewend? Stoer wiefke!! X
  2. Natasja Geitel:
    24 juli 2017
    Wat leuk om Jullie op deze manier te volgen. Geweldig wat jullie allemaal zien en doen. Dikke kus kanjers. Xxx
  3. Natasja:
    24 juli 2017
    Als ik wakker word hier in het hotel, nogal vroeg dus de rest slaapt dan nog, ga ik lekker jullie reisverhalen lezen! Klinkt als een superreis! Wie schrijft eigenlijk de verhalen? Of allebei? Nou, veel plezier nog samen en groetjes uit Spanje x
  4. Angelique:
    24 juli 2017
    Superleuk om jullie verhalen te lezen. Geweldige ervaring ennuh wat zijn we trots op jullie xxx
  5. Erik-Idy-Joup-Thijs:
    24 juli 2017
    Jullie hebben inderdaad inmiddels al veel gezien en gedaan; en dan ben je nog maar een klein weekje weg. Dat belooft nog wat voor de rest van de vakantie :-)))
    Leuk om nu eens een inkijkje te krijgen in Canada, wat voor ons redelijk onbekend is. Wij zien uit naar jullie verhalen. Veel vrolijke kilometers gewenst!
  6. Jolanda en Rick leerintveld:
    Hoi allemaal,
    Irmpie, uitrusten doen we idd in Nederland, soooo much to see in so little time.........het rijden gaat goed, de 1e dag erg onzeker maar nu scheur ik gewoon met het volk mee!
    Natasja V, Rick schrijft de verhalen, een beetje met tegenzin maar das dan jammer........hij vindt het wel leuk om te kijken wie het allemaal leest en reageert!
    Idy, wij zien ook uit naar jullie reisverhalen en jullie ook heel veel veilige kilometers en heel veel plezier!!!!!!!!
    Wij vinden het kei leuk dat iedereen onze vlog leest en dat we reacties krijgen!!!!!
  7. Jolanda en Rick leerintveld:
    24 juli 2017
    Ik hoor net van m'n zoon dat het een blog is ipv een vlog.....hahahaha!!!!!!
  8. Gina Passon:
    Hallo Jolanda en Rick,
    wat een mooie reis en inderdaad stoer van jou, Jolanda! Rick ook goed gedaan. De verhalen zijn super maar we zijn ook niet anders gewend :)
  9. Eric:
    24 juli 2017
    Zo te lezen hebben jullie al een geweldige vakantie en volgens mij wordt het alleen maar mooier!
  10. Gertie:
    24 juli 2017
    Super leuk om de verhalen te lezen. Goed geschreven Rick. Veel plezier en geniet ervan.
  11. Jolanda:
    24 juli 2017
    Wat gaan jullie en.de tijd snel, wat zijn jullie goed bezig, en Rick toch heel fijn voor ons en Mam dat jij het verhaal schrijft, zo doen jullie het toch mooi samen, Mam brengt jullie overal naar toe, en.jij verteld iedereen waar jullie geweest,zijn, nog veel plezier samen
    Groetjes xxx