Dag 7: Digby en de omgeving verkennen

24 juli 2017 - Digby, Canada

Vandaag bleven we in Digby, we gingen namelijk naar de Digby Neck, een schiereiland dat overgaat in 2 kleine eilanden, waar het echt heel rustig is. We vertrokken bij ons hotel rond half 11 om naar het het eerste eiland te rijden: Long Island (waar we met een "ferry"/pont over moesten). Hier staat een wereldberoemde rots, namelijk de "Balancing Rock". Maar we besloten om dat later op de dag te doen en eerst naar het uiterste puntje van het eiland te rijden. Bij het plaatsje Freeport gingen we weer hiken om op een heuvel/berg uit de komen waar je bij de eerste "stop" een uitzicht had over het dorpje Freeport en de baai, en aan de andere kant op de "Fundy Bay", de baai die tussen de 2 staten Nova Scotia en New Brunswick (en ook Amerika) ligt. Helaas was het vandaag de hele dag bewolkt en hadden we voor het eerst tijdens deze vakantie regen. Na onze hike in Freeport, stapten we weer in de auto om nu wel naar "Balancing Rock" te gaan. Hier moesten we weer 1,7 km hiken en daarna 234 traptreden naar beneden (en later ook weer omhoog) om bij de rots uit te komen. Na een klein uurtje kwamen we weer uit bij de auto en gingen we naar de andere kant van Digby, naar Annapolis Royal, een oud plaatsje van de tijd dat de Britten in dit gebied zaten. Rond half 6 reden we weer terug richting Digby om te gaan eten en rond half 8 waren we weer terug in het hotel. Morgen hoeven we maar een klein stukje te rijden, we gaan naar Wolfville, 140km verderop.

1. Jolanda:
    25 juli 2017
    Klinkt allemaal erg avontuurlijk en aktief Rick en Jolanda
    Lijkt me erg mooi geweest vandaag van natuur, daar zou ikook van genieten, jullie zijn nog steeds goed bezig!
    We zijn benieuwd naar de verdere avonturen,mooie foto's
    Groetjes en tot morgen