Dag 7 Mai Chau

23 juli 2018 - Hue, Vietnam

Maandagochtend werden we om 7.15u gewekt, en toen zagen we pas het prachtige uitzicht van onze kamer! Toen we zondagavond aankwamen was het donker en zagen we dat niet. We keken over de rijstvelden en bergen uit, en de hardwerkende mensen op de velden. Hier hadden we wel langer willen blijven.........na het goed verzorgde ontbijt stond er om half 9 een fietstour op het programma door Mai Chau. We zijn door authentieke dorpjes gefietst en zijn zelfs bij een familie in huis geweest. De mensen hebben hier zo weinig, maar zijn zo gastvrij en vriendelijk, en zoals ik het kan inschatten ook gelukkig! We zijn ook nog naar een sociale werkplaats geweest waar ze sjaals, tassen en knuffels maakten. Na de fietstour terug naar de ecolodge waar Rick een lekkere frisse duik heeft genomen! Om 11.45u hebben we de lunch genuttigd. Boterhammen kennen ze hier niet...........elke lunch bestaat wel uit spring rolls, rijst, iets van vlees of vis, dus tot 's avonds houd je het echt wel vol! Rond 13.00u zijn we weer in de bus gestapt om in 4 uur terug te rijden naar Hanoi. In Hanoi zijn we om 19.00u op de nachttrein gestapt om naar Hué te rijden. Dus wordt vervolgd.........