Dag 8 Hué

24 juli 2018 - Hue, Vietnam

Maandagnacht hebben we doorgebracht in de nachttrein. We sliepen met 4 personen in een cabine. Rick had geluk, die sliep met 3 vrouwen in de cabine! Omdat we een beetje in de knel waren gekomen met onze tijd, hadden we nog niet gegeten......we hebben dus voordat we op de trein stapte met z'n allen maar vanalles op het perron ingeslagen, noodles, wijn, koek en snoep........niet de meest gezonde maaltijd, maar ja je moet iets........na een paar uurtjes in de cabine te hebben gezeten en gegeten werden we allemaal een beetje melig..........Rick had z'n JBL box bij en heeft toen wat muziek op gezet.........natuurlijk kwamen de Snollebollekes ook voorbij en toen was het hek van de dam.........in de smalle gang van de trein deed iedereen mee met LINKS en RECHTS, zelfs de conducteur! LACHEN!!!!! (Zie video)

Zo rond half 11 zijn we gaan slapen.........we hoopten dat we toch een paar uurtjes zouden slapen in de hobbelige trein en gelukkig is dat gelukt! Alles bij elkaar toch wel een uurtje of 6 geslapen gelukkig! Na een simpel ontbijt in de trein kwamen we dinsdagochtend om 9.00u in Hué aan. We zijn toen naar ons hotel gegaan maar konden nog niet inchecken, dus hebben we lekker 1 1/2 uur bij het zwembad gelegen omdat we moesten wachten op 4 mensen van onze groep die waren gaan vliegen ipv de trein te hebben genomen.

Om half 11 zijn we de Citadel van Hué gaan bezoeken. Een groot complex waar de keizers van Vietnam hebben gewoond. Het was er erg warm maar ook erg indrukwekkend! Onze reisleidster zei van de week we gaan van hot naar hotter, nou dat heeft ze niet gelogen..........hoe zuidelijker we komen hoe warmer het wordt.......na de Citadel zijn we gaan eten bij de Nonnen pagode. Een vegetarische lunch, nog nooit gegeten maar erg lekker! Toen hebben we bij een familie de traditionele hoed gekocht, de nón lá. Toen zijn we met een dragonboot (zie foto) een tochtje gaan maken op de Perfume river naar de Thien Mu Pagode (zie foto). Om 16.00u waren we terug bij ons hotel en konden we naar onze hotelkamer, wederom een hele mooie kamer met uitzicht op het zwembad. Een lekkere frisse duik genomen in het zwembad en daarna heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel en nu gaan we lekker slapen, want morgen moeten we weer om 8.00u in de bus zitten naar Hoi An.

Wordt weer vervolgd.........

1. Nicole van Erp:
    25 juli 2018
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen. Nog heel veel plezier en mooie momenten op deze fantastische reis. Kus de Kattouwtjes!!
  2. Gina Passon:
    25 juli 2018
    Wat een lol! Ziet er allemaal super uit! Mooi dansje ook :) Nu nog een foto met het hoedje op....veel plezier nog