Dag 16 Phnom Penh

1 augustus 2018 - Phnom Penh, Cambodja

Gisteravond nog met een aantal in een tuc-tuc naar de riverside geweest, wat een avontuur in zo'n ding..........echt gelachen! Heerlijk gegeten bij FCC. Waren wat later terug in het hotel want we konden vanmorgen "uitslapen" tot half 8........

Vandaag werden we om 8.45u opgehaald door de cyclo, zelfde soort als in Hanoi, voor de citytour. Mooie stad! Tijdens de tour die we vandaag hebben gemaakt hebben we het Koninklijk Paleis en de indrukwekkende Zilverpagode, zo genoemd vanwege meer dan 5000 zilveren tegels op de vloer, gezien.

Daarna zijn we langs de boulevard waar de Mekong rivier en de Tonle Sap rivier gereden en door het oude Phnom Penh, met haar sierlijke oude Frans-koloniale gebouwen. Ook hebben we de Wat Ounalom pagode bezocht. In restaurant Bopha aan het water hebben we de lunch gegeten, ook was er een traditionele dans te zien, heel mooi!

Na de lunch zijn we als extra naar de centrale markt geweest, voor het kopen van souveniers. Ook hier werd ons geadviseerd om flink af te dingen.........helemaal Rick z'n ding..........precies z'n pa..........meteen ook onze vietnamese dongs omgewisseld voor dollars, dus we kunnen weer even vooruit. Daarna terug gegaan naar het hotel, even uitgerust want het was vandaag wel extreem heet.........toen om 19.00u weer met een aantal van de groep gaan eten bij restaurant Grand River, ook weer aan de boulevard. Lekker met m'n zoon aan de alcohol gezeten..........(1 biertje)

Morgen weer heel vroeg uit de veren want dan gaan we naar Battambang, 250 kilometer verder...........