Dag 14 Chau Doc

30 juli 2018 - Chau Doc, Vietnam

Vanmorgen weer om 8.00u in de bus om naar Chau Doc te gaan. Voordat we daar naar toe gingen hebben we eerst een rondvaart gemaakt door de drijvende markt van Cai Rang in Can To. De grootste in dit gebied. Het was mooi om te zien hoe de mensen op de boten leven en hun producten aan de man brengen. Ook hebben we een markt aan land bezocht, zo kleurrijk en een gezellige drukte. Daarna zijn we met de boot naar de cacaoplantage van Mr. Cuong gevaren. Deze plantage is al meer dan 50 jaar in zijn familie. In de jaren '60 nam zijn vader een cacaovrucht mee naar Vietnam, heeft de zaden geplant en toen zijn de bomen gaan groeien. In die tijd in Vietnam kende ze geen chocolade, dus mr. Cuong heeft via een boek geleerd hoe hij de cacaovrucht moest bewerken om cacao en cacaoboter te krijgen. Dat is hem aardig gelukt!!!!!! Hij exporteert cacao, hij maakt geen eigen chocoladeprodukten, naar verschillende landen waaronder Amerika, Duitsland en Zwitserland.

Na deze informatieve ochtend over chocolade was het tijd voor de lunch, want we hadden honger gekregen van al die chocoladegeuren..........de lunch was bij een krokodillenfarm. Nee we hebben geen krokodil gegeten.........het was wel een hele grote farm met heel veel dieren, die voldoende ruimte hadden. Deze dieren worden gekweekt voor consumptie in Vietnam.........

Na de lunch zijn we naar ons hotel in Chau Doc gereden, Victoria Nui Sam Lodge, gelegen aan de grens met Cambodja. Zo ontzettend mooi gelegen!!!! Het is tegen een berg gebouwd en bestaat uit allemaal aparte huisjes. Prachtig!!!!!! Jammer dat het hier bewolkt is, maar ja we kunnen niet alles hebben.......hier hadden we nog wel wat langer willen blijven.......zo dadelijk lekker eten in het restaurant en morgen weer heel vroeg op, want dan gaan we naar Cambodja!!!!