Dag 4-5-6

22 juli 2018 - Mai Chau, Vietnam

hallo allemaal, doordat we op een boot hebben gezeten, hadden we geen wifi.......dus daarom nu een update van de laatste 3 dagen.

Donderdagavond zijn we bij de Mcdonalds wezen eten! Ja ook hier in Vietnam is deze in opmars, Rick helemaal happy!!!!!! (Mama stiekem ook). Vrijdagochtend zaten we om 7.00u in de bus om naar Halong Bay te rijden om daar op de boot te stappen. Voordat we aan boord gingen hebben Rick en ik een rondvlucht gemaakt in een watervliegtuig boven Halong Bay. GEWELDIG!!!! Halong bay staat op de lijst van Unesco en is echt een wereldwonder! Zo mooi al die rotsen/eilandjes. Na de rondvlucht zijn we op de boot gestapt en naar onze cabine gegaan, het zag er heel netjes en mooi uit! We hebben toen meteen een lunch genuttigd in buffetvorm, wat een keuze, en allemaal even lekker! Na wat uitgerust te hebben zijn we een grot gaan bezoeken, de suprise pcave. Heel mooi en apart. Toen we terug kwamen konden we crèpes eten op het dek, het is allemaal zo goed verzorgd hier!!!! Daarna is Rick wezen kayakken, dat zou eigenlijk een uur duren maar doordat het weer zeer plotseling omsloeg heeft dat maar een half uur geduurd.......jammer, maar hij vond het wel kei leuk! Later op de middag hebben we een stoomcursus loempia's maken gehad en om half 5 was er een happy hour, kei gezellig! (Mama aan mojito.....) We hebben gelukkig een leuke groep mensen! 's Avonds was er een dinner in buffetvorm en hebben we gezellig op het bovendek gezeten en konden we een film kijken, Kong skull island, die voor een gedeelte opgenomen is in Halong Bay. Maar daar hebben we weinig van gezien.........je denkt dat je een van de weinige boten bent in de baai, maar dat valt vies tegen.......'s nachts lagen we voor anker in de baai met ik weet niet hoeveel andere boten.........wel een mooi gezicht om te zien al die verlichte boten! Zaterdagochtend moesten we om 9.00u onze cabine uit, dus we hebben lekker uit kunnen slapen. We hebben een brunch genuttigd en om 11.00u konden we weer aan wal, waar onze bus klaar stond om ons naar Ninh Binh te brengen. Daar hebben we een pagode bezocht die in een rots gemaakt was. Om bij die pagode te komen moest je normaal een stenen pad overlopen, maar door de hevige regenval moesten we op onze blote voeten door het water om er nu te komen, heel apart.......toen we in ons hotel aankwamen, overigens weer een prachtig hotel, en ze onze koffers kwamen brengen, had ik een beetje pech........mijn koffer was onderweg zeik en zeiknat geworden, dus een groot deel van m'n kleren was nat.......paniek in de tent want hoe krijg je dat droog met die hoge luchtvochtigheid.........maar de airco heeft wonderen verricht en 's morgens was het grootste gedeelte droog! Zondagochtend zaten we om 8.30u op de fiets om een tocht door het gebied te maken. Heel leuk en wat een prachtige omgeving! Hier zien je het authentieke Vietnam! Zo ontzettend mooi! Na het fietstochtje hebben we gevaren op een rivier. De mensen bestuurde deze bootje met hun voeten, zo apart om te zien.......na de lunch zijn we weer op de bus getapt om naar Mai Chau te gaan, wat ligt in de bergen. We kwamen hier laat in de middag aan, dus zijn we meteen een wandeling door het stadje gaan maken toen het nog licht was. Daarna hebben we een dansvoorstelling gehad met traditionele dansen en hebben we ook nog mee gedanst, ja zelfs Rick! Toen zijn we gaan eten bij een familie uit het dorp en konden we onze eerste sprinkhanen proeven, als je dat wilde, maar dat hebben we toch nog maar even overgeslagen.......nu zit ik hier in ons huisje van de ecolodge dit verhaal te schrijven.

Tot nu toe is deze vakantie boven verwachting en kijken we uit naar elke dag die nog komen gaat! Wat een prachtig land en wat een geweldige mensen!

1. Kathy:
    22 juli 2018
    Wow weer een super gave vakantie zo te zien geniet er nog lekker van. 😘
  2. Doryvanlent:
    22 juli 2018
    Wat fijn dat jullie zo genieten, het plezier spat er vanaf. Veel gro etjes en nog een fijne reis verder.
  3. Nora:
    22 juli 2018
    Jullie hebben een fijne vaktie om nooit tevergeten heel veel nog genieten verder van jjullie reis groetjes van mam
  4. Gina Passon:
    23 juli 2018
    Wat een prachtige foto's en verhalen. Geniet en drink met mate, mama :)
  5. Natasja:
    23 juli 2018
    Ziet er echt heel mooi uit allemaal! ook dat watervliegtuig lijkt me super om mee te maken. zo te zien genieten jullie er lekker van, blijf dit doen, geweldig!
  6. Henri den Bekker:
    23 juli 2018
    Mooie foto's zus!!! Ik moest ff doorgeven van ons thuis dat het goed ging met Bo!
    Er word van alles gedaan om de honden af te koelen maar Bo doet het heel goed volgens ons mam! Ze hebben ook alles gezien tot nu toe en foto's ook!
    Nog veel plezier en ook de groetjes van ons thuis!!
  7. Brenda gloudemans:
    23 juli 2018
    Hoi jolanda en Rick wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Prachtige foto's geniet er nog van samen xxx