Dag 4: Het begin in Canada!

21 juli 2017 - Halifax, Canada

Vandaag begonnen we de dag al om 05:00 uur. We vertrokken in een luxe taxi naar het vliegveld van Newark, waar we om half 9 zouden vertrekken naar Halifax, Canada. We zaten in een heel klein vliegtuig, eentje waar je wel claustrofobie in zou kunnen krijgen! Na een redelijk snelle vlucht waren we rond kwart over 11 geland in Halifax (het is een uur later in Halifax vergeleken met New York). Nadat we door de douane heen waren, gingen we onze huurauto ophalen. Een spiksplinternieuwe 2017 Nissan Altima, helemaal rood. Een hele mooie auto, al zeggen we zelf.. Nadat we de navigatie hadden ingesteld vertrokken we naar het centrum van Halifax, waar ons hotel voor 1 nacht ligt. Jolanda moet heel erg wennen aan het auto rijden, het is echt compleet anders nu, zeker omdat Leon altijd in Amerika reed. Bij het hotel, waar we nog niet in konden checken, besloten we om naar de Subway te gaan, om daar een lekker broodje te eten. Rond 3 uur konden we eindelijk inchecken en na anderhalfuur vertrokken we naar de "Waterfront" van Halifax, waar alle leuke restaurantjes liggen. We hebben heerlijk gegeten bij een restaurant aan het water, je kon alle boten langs zien varen, en zelfs een helikopter van de Canadese Marine kwam nog 2 keer laag overvliegen. Daarna hebben we nog een stuk langs de Waterfront gelopen en zijn we naar de Walmart gegaan, waar we even wat drinken en eten gingen kopen voor onze volgende rit van morgen, want we gaan naar Liverpool via de Lighthouse Route en langs de kust (ongeveer 200km).

1. Kathy:
    22 juli 2017
    Wow super gaaf hoor en inderdaad een gave auto. Genietze nog. Jullie zijn toppers.
  2. Angelique:
    22 juli 2017
    Leuk hoor om dit allemaal mee te lezen, zijn we er toch een beetje bij! Veel plezier!!
  3. Irmpie:
    22 juli 2017
    Zo trots en knap dat jullie dit doen!! Petje af. Weer een grens verlegd...
    Genietze dan doen wij dat met jullie mee!
    X
  4. Erik-Idy-Joup-Thijs:
    22 juli 2017
    Altijd spannend om in een klein vliegtuigje te zitten en gelukkig is het helemaal goed gegaan. We zijn misschien een klein beetje gewend en verwend geraakt aan die grote vliegmachines, die we hier doorgaans gebruiken.
    Mooie auto hebben jullie gehuurd, die moet je bijna nog inrijden. Lijkt me inderdaad heel spannend om zelf achter het stuur te kruipen... laten we doorgaans graag aan het mannetje over (hahaha). Maar je doet het toch maar, Jolanda, knap hoor!!!!!
    Tussen de regels door lees ik, dat het jullie steeds lukt om een lekker hapje te scoren. Geniet ervan, want dat draagt ook bij aan het ultieme vakantiegevoel!
    Succes op jullie doorreis en we lezen het wel weer....tot schrijfs!
  5. Nicole van Erp:
    22 juli 2017
    Super om dit te lezen. En nogmaals wat ben jij een stoer wijf!! Dikke kus en tot schrijfs. XX
  6. Jolanda:
    22 juli 2017
    Zo zeg het lijkt wel een racewagen, en wat vind ik het knap van je Jolanda dat je hem ook nog bestuurd
    wie weet hebben we over een x aantal jaar een privé heli
    Geniet ze samen