Dag 20 Angkor

6 augustus 2018 - Singapore, Singapore

Nou vandaag was het dan zover, we zijn naar Angkor geweest. We werden vanmorgen om 8.00u opgehaald bij het hotel door de tuktuk's, en na een half uurtje rijden kwamen we aan bij de tickethal. Hier moesten we een foto laten maken voor op onze dagpas en 37€ p.p. betalen. Toen iedereen z'n dagpas had konden we vertrekken met de tuktuk naar het 400 km2 grote complex. Het staat op de UNESCO Werelderfgoedlijst, waar het werd opgenomen in 1992. Angkor betekent in het Khmer "Heilige Stad".

Wij hebben vandaag 4 hoogtepunten gezien, en de eerste was Ta Prohm, de tempel die volledig overwoekerd werd door de jungle nadat de Khmer Angkor verlieten. Het is nog altijd indrukwekkend om te zien hoe stevig de natuur deze tempel in haar greep heeft.

De tweede tempel die we bezochten was de Bayon tempel. Deze tempel is vooral bekend door zijn 54 torens die elk vier gezichten afbeelden en natuurlijk uit de film Tomb Raider met Angelina Jolie. Zo indrukwekkend!

De derde tempel die we bezochten Angkor Thom. Angkor Thom is de antieke hoofdstad van Angkor. Hier is een aantal beroemde tempels te vinden. Bij zowel de Noord- als Zuidpoort kun je imposante beelden van goden en demonen zien, die de Straat der Reuzen wordt genoemd. De poorten zijn beroemd vanwege de gezichten die in het bouwwerk te zien zijn. Ze kijken naar alle windrichtingen. Om de stad loopt een 100 meter brede gracht, inclusief de gracht is Angkor Thom bijna 9 km2 groot.

De vierde tempel was Angkor Wat, dit is de bekendste en grootste tempel van het complex. Wat een impossante ruïne! Als je al naar de tempel loopt is het al zo indrukwekkend en mooi! We zijn naar boven geklommen en het uitzicht wat je daar ziet is onvergetelijk.........Prachtig! De enige bewoners van de tempel zijn de apen, en die waren er ook in overvloed!

Rond half 5 waren we terug in het hotel, waar we eindelijk konden uitrusten na deze dag. Om 18.00u was er een afscheidsborrel bij het zwembad en daarna zijn we met de tuktuk weer naar de stad gereden om te gaan eten. We zijn bij de Red Tomato uitgekomen, erg lekker! Toen nog wat souveniers gekocht en om half 11 weer terug naar het hotel. We wilden nog een drankje doen in de bar, maar die was helaas al gesloten.........

Morgen kunnen we het lekker rustig aan doen.........we hoeven pas om 12.00u uit te checken en om 14.00u worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan........

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank en miranda:
    6 augustus 2018
    Geniet er nog even van, en een fijne thuis reis. Groetjes uit het warme oss