Dag 18 Battambang

3 augustus 2018 - Battambang, Cambodja

Vanmorgen om half 9 werden we opgehaald bij ons hotel door de tuktuk's. We hebben de omgeving van Battambang verkend om zo de sfeer van het platteland op te snuiven. Onze eerste stop was bij een familie die rijstnoedels maken. Dit gaat allemaal met de hand, er komt geen machine aan te pas en de hele familie helpt mee. Daarna zijn we een ritje gaan maken met de bamboetrein. Dit was een leuke verrassing, want in de reisinfo van FOX stond dat dit treintje niet zou rijden.........dus wel! Het is eigenlijk geen trein.........het is meer een vlot op rails met een motor! Kei gaaf! Je rijdt met 25 kilometer per uur over de rails, maar op sommige stukken ging het veel harder.......het was maar een spoor, dus als we tegenliggers hadden moesten deze afstappen, het karretje/vlot van de rails af tillen en wachten tot wij voorbij waren. Zo grappig om te zien! Na dit leuke ritje zijn we naar een familie geweest die "sticky rice" maken. Het woord zegt het al, plakrijst met een lekkere zoete smaake! Ook hebben we gezien hoe ze bananenchips maken en natuurlijk geproefd! We zijn ook nog door het dorpje gelopen en dan vraag je jezelf af hoe deze mensen zo kunnen wonen/leven........over cultuurschok gesproken...........toen was het tijd voor de lunch en die hebben we genuttigd bij een familie thuis. De mensen hier zijn zo gastvrij en we hebben lekker gegeten! We waren om half 3 terug in het hotel en konden het even lekker rustig aan doen, lekker gezwommen!

Om 17.15u weer opgehaald door de tuktuk om naar een bijzondere plek aan de voet van de berg te gaan.......... Elke dag tijdens zonsondergang vliegen hier gedurende zeker 20 minuten miljoenen vleermuizen uit de grot en trekken naar de velden waar ze de nacht doorbrengen op zoek naar voedsel. Een werkelijk spectaculair gezicht! Nog nooit zoiets gezien. Wij hadden geluk, het duurde wel 45 minuten voor ze allemaal waren uitgevlogen!

Om half 8 de rest van de groep opgehaald in het hotel om naar de lokale "beergarden" te gaan voor het diner en een avondje karaoken! Natuurlijk waren de Snollebollekes ook weer van de partij, en de cambodianen keken hun ogen uit! Jammer genoeg snapte ze het allemaal niet en hebben ze niet meegedaan........maar wij hebben een topavond gehad!!!

Om half 11 weer terug naar het hotel gereden en nu voor dadelijk weer lekker slapen want morgen gaan we richting Siem Reap. De laatste dagen van onze vakantie zijn aangebroken........zo benieuwd naar Angkor Wat......

1. Kathy:
    3 augustus 2018
    Geniet nog van jullie laatste dagen. Groetjes uit Oss
  2. Irmpie:
    3 augustus 2018
    Als jullie terug zijn hebben jullie zeker een week nodig om bij te komen en uit te rusten! Geniet er nog van! X
  3. Natasja:
    4 augustus 2018
    Wat een reis! Veel plezier nog de komende dagen!
  4. Nora:
    4 augustus 2018
    Jadat gaat snel voor bij maar lk denk dat jullie een heel fijne vakantie heb gehat nog een paar dagen dan zit erop