Dag 17 Battambang

2 augustus 2018 - Battambang, Cambodja

Vanmorgen om half 8 in de bus, vroeg op pad in de richting van Battambang. Onze eerste stop was Udong, de voormalige hoofdstad van het Khmer rijk, waar op de top van de heuvel in stoepa’s meerdere Khmer koningen rusten. Als je in de verte deze heuvel ziet lijkt het een beetje op een krokodil, kop-lijf-staart. Om boven op die heuvel te komen moesten we ruim 400 treden omhoog klimmen, wat het wel waard was want we hadden er een prachtig uitzicht!

Onze tweede stop was In de omgeving van Kampong Chhnang, daar zijn we overgestapt op de tuktuk voor een ontspannen ritje door de rijstvelden, die afhankelijk van het seizoen maisgeel of smaragdgroen van kleur zijn. Nu waren ze smaragd groen. Bij een familie gestopt om te zien hoe ze aardewerk maken en bij een andere familie die palmsuiker produceren. We hadden nog nooit palmsuiker geproefd, maar het was kei lekker, beetje caramelachtig. bij een lokaal restaurant de lunch gegeten. Hier verkochten ze ook allerlei houtsnijwerk, zo ontzettend mooi! Daarna onze weg vervolgd naar Battambang, nog zo'n 3 uur rijden, een slaperig provinciestadje midden op het platteland.

We kwamen rond 17.30u aan in Battambang, het was een hele lange dag en we waren allemaal bekaf........we hebben even gerust op de kamer en zijn toen om half 8 gaan eten met een aantal mensen uit de groep, een italiaans restaurant opgezocht. Nu lekker slapen!